Rio de Janeiro se promove in London a touristas gay.

(Languages of this post: Interlingua, Portuguese, English)

Rio de Janeiro vole attraher le tourismo gay e usava un del ferias plus grande del mundo pro presentar se como “gay friendly”.

Le Riotur (Empresa de Turismo do Município do Rio de Janeiro) portava al World Travel Market, un feria realisate annualmente in London, brochuras in anglese con informationes sur tours, accommodationes, e servicios specialitate pro servir le communitate gay.

Le brouchura affirma que le diversitate face parte del routine del gente de Rio, qui vive in harmonia, independentemente de racia, credo, e preferential sexual.

Le Secretario municipal de Tourismo de Rio de Janeiro e le presidente de Riotur, Antonio Pedro Figueira de Mello, affirma que le citate sempre recipeva un grande numero de touristas gay, mesmo sin investimentos in publicitate pro le publico gay.

Iste mense le citate de Rio esseva selegite como le melior destino gay del mundo in un election promovite per un sito specialite pro le publico gay. Intertanto, le decision de producer material specific pro le mercato LGBT (Lesbanas, Gays, Bissexuales, Transvestites, e Transexuales) jam habeva essite facite per le municipio.

In Julio de iste anno, per le prime vice, Rio de Janeiro se promoveva fortemente in le World Out Games, un specie de Olympiada LGBT, que reuniva plus que 5 mille athletas de 92 paises in Copenhagen, Danmark.

In septembre, Rio inaugurava un sito in Internet (www.rioguiaoficial.com.br), que ha un section dedicate al tourismo gay. Un version in anglese del sito debe esser disponibile in le proxime 15 dies, secundo Riotur.

O Rio de Janeiro quer atrair fortemente o turismo gay e usou uma das maiores feiras de turismo do mundo para se apresentar como “gay friendly”.

A Riotur (Empresa de Turismo do Município do Rio de Janeiro) trouxe para o World Travel Market, feira realizada anualmente em Londres, folhetos em inglês com informações sobre roteiros, hospedagem e serviços especializados em atender a comunidade gay.

O folheto afirma que a diversidade faz parte da rotina dos cariocas, que vivem em harmonia, independentemente de raça, credo e opção sexual.

O Secretário municipal de Turismo do Rio de Janeiro e presidente da Riotur, Antonio Pedro Figueira de Mello, afirma que a cidade sempre recebeu grande número de turistas gays, mesmo sem investir na divulgação para o público gay.

Este mês a cidade do Rio foi escolhida como melhor destino gay do mundo, numa eleição promovida por um site especializado para o público gay. No entanto, a decisão de produzir material específico para o mercado LGBT (Lésbicas, Gays, Bissexuais, Travestis e Transexuais) já tinha sido tomada pelo município.

Em julho, deste ano, pela primeira vez, o Rio de Janeiro promoveu-se fortemente no World Out Games, uma espécie de Olimpíada LGBT, que reuniu mais de 5 mil atletas de 92 países em Copenhague, na Dinamarca.

Em setembro, o Rio inaugurou um site na Internet (www.rioguiaoficial.com.br), que tem uma seção dedicada ao turismo gay. Uma versão em inglês do site deve estar disponível nos próximos 15 dias, segundo a Riotur.

Rio de Janeiro wants to strongly attract gay tourism and used one of the largest tourism fairs in the world to present itself as gay friendly.

Riotur (Empresa de Turismo do Rio de Janeiro) brought to the World Travel Market, a fair held annually in London, brochures in English with information on tours, accommodations and specialzed services to serve the gay community.

The brochure states that diversity is part of the routine of people in Rio, who live in harmony, regardless of race, creed or sexual preference.

The Municipal Secretary of Tourism of Rio de Janeiro and president of Riotur, Antonio Pedro Figueira de Mello, said the city has always received a large number of gay tourists, even without investing in promotion for the gay public.

This month the city of Rio was named the best gay destination in the world in an election promoted by a specialized site for the gay public. However, the decision to produce material targeted to the LGBT market had already been made by the municipality.

In July this year for the first time, Rio de Janeiro strongly promoted itself at the World Out Games, a sort of LGBT Olympiad, which brought together more than 5,000 athletes from ninety-two countries in Copenhagen, Denmark.

In September, Rio inaugurated an Internet site (www.rioguiaoficial.com.br), which has a section devoted to gay tourism. An English version of the site should be available in the next fifteen days, according to Riotur.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: